'Double-Standard...'

Friday, April 16, 2010

Kenapa Tidak Tubuh Jawatankuasa
Khas Siasat Pemberian IC,
Mykad Kepada Pendatang
Asing ?

Hari ini (16 April, 2010) Tabuan terbaca akhbar Borneo Post mengenai berita YB. Jimmy Wong, ADUN DAP Sri Tanjung disoal oleh Jawatankuasa Khas bersabit Sijil Anak Negeri yang dimilikinya. Tabuan difahamkan isu Sijil Anak Negeri YB. Jimmy Wong telah dipertikaikan kesahihannya semasa persidangan Dewan Undangan Negeri Sabah yang lalu. Kerajaan nampaknya hanya mengambil perhatian terhadap kes remeh, hanya melibatkan seorang rakyat Sabah. Kenapa Kerajaan tidak tubuhkan Jawatankuasa Khas atau Suruhanjaya Khas untuk siasat pengeluaran IC, Mykad kepada BERATUS RIBU pendatang asing yang tidak berhak memilikinya ??

Tabuanpun tidak faham sikap Kerajaan.....double standard !!

3 Response to "'Double-Standard...'"

  1. Anonymous Says:

    Sudah tentu in 'double standard' yg sudah beratus ribu apa jadi? Kalau tidak ada suara yg kuat dan rasa tanggung jawab terhdap negeri Sabah ini lah yg akan terjadi. Wakil Rakyat Sabah yg ada sekarang in seperti kerbau dicucuk hidung!

    Junggang

  2. Tabuan Sipitang Says:

    This comment has been removed by the author.
  3. kalindahau Says:

    Pengeluaran mykad kepada Pendatang Asing akan terus menjadi isu politik parti parti pembangkang dalam setiap p/raya. Ini berpunca dpd sikap acuh tak acuh kerajaan menyelesaikan masalah ini. Rakyat Sabah yang menanggung selagi masalah ini tidak diselesaikankan.

Post a Comment